Програма тренінгу

Вступне слово. 

1. Етап. Притча «Історія про Рай і Пекло». -3хв

Мета. Навчити учасників бути уважни­ми до потреб оточення, сприяти форму­ванню позитивної самооцінки, вчити усвідомлювати унікальність особистості кожної людини вчити працювати колективно, вміти домовлятися.

Одного разу іудейський мудрець попрохав Господа показати йому Рай і Пекло.

Господь відвів мудреця у приміщення, де билися, плакали і страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею, у людей були ложки, але вони були довшими за руку, і тому люди не могли донести їжу до рота. «Так, це справжнє пекло!» - сказав мудрець.

Далі вони зайшли до наступного приміщення. Усі люди там були ситі й веселі. Але коли мудрець придивився, то побачив там такий же казан і такі ж самісінькі ложки! Що ж робило їхнє життя райським? Вони вміли годувати один одного! Люди вміли взаємодіяти між собою, і у цьому їм допомогло вміння спілкуватися та бажання допомогти один одному.

                Яким буде життя : райським чи пекельним, в будь-ячкому колективі, залежить від самих людей.

2  Етап. Педагоги ДНЗ і батьки -7 хв

Вправа 1. «Силует»

На столиках лежать :

1.        Різнокольорові аркуші, ручки, папка-підставка.

2.        Малюнки «Прав дитини» 5 штук. На кожного учасника 1/2 частина

(5 частинок у батьків, 5 частинок в педагогів)

Мета. Навчити учасників бути уважни­ми до потреб оточення, сприяти форму­ванню позитивної самооцінки, вчити усвідомлювати унікальність особистості кожної людини, знайомити учасників один з одним.

Усім учасникам пропонують вибрати будь-який кольоровий аркуш, що спо­добався. Завдання полягає в тому, щоб, склавши аркуш навпіл вертикально, без допомоги ножиць або інших ріжучих предметів, тільки руками методом об- ривної аплікації «вирізати» фігурку. Потім кожен записує на силует ім'я сво­го сусіда праворуч, його мрію, назву улюбленої книжки, улюблене місце відпочинку, улюблену страву (беручи таким чином інтерв'ю, відповідне за­повнення у зворотному зв'язку).

 Після цього — взаємна презентація учасників.

Для того щоб взнати хто у кого буде брати інтервю – Вам необхідно знайти свої половини знаків «Прав дитини»

Ведуча підбиває підсумки; розповідає про унікальність кожної людини, її пріоритетні цінності, які у кожного — свої. Використовуючи цю вправу, можна знайти спільну, мову з людьми, з якими досі був не знайомий чи малознайомий.

(5 хвилин)

3 Етап.

         Теоретична база:- 10 хвилин( слайди)

1.    Міні – лекція «Правовий всеобуч»

*******************************************

4 Етап.

Вправа1. Гра «Що ? Де ? Коли?»-30хв

(Сидять за столиками  команди: 5 педагогів  «Батьки»

5 батьків  «Педагоги».)

Завідуюча:

Шановні колеги! Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про дуже важливу  актуальну тему: «Діти та їх права».

                Ми пропонуємо вам участь  у конкурсі «Що ?, Де?, Коли?». Правила цієї гри  будуть трохи відмінними від телевізійної версії, але..

Правилі гри:

1. У кожному раунді гравцям буде задано визначену кількість питань, на які відповідати слід голосно, швидко й чітко.

2. Відповіді контролюють : завідуюча ДНЗ

                   Підтверджують: гості, які ставили запитання.

1. Представлення команд.

2. Початок гри.( на столиках по 5 конвертів із завданнями для команд, обертаючи «дзигу» команди по черзі визначають , яке  завдання будуть виконувати

Питання для педагогів:

1. ( Відео)Запитання від голови Ради ДНЗ Бістрікер Тетяни: «Які права гарантує дитині Закон Украї­ни «Про дошкільну освіту»?»

(Закон України «Про дошкільну освіту» гарантує забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття до­шкільної освіти) 

2.Питання для  батьків: ( Із залу)

 Запитання від спеціаліста відділу освіти Мукачівської РДА Зварич Віталії Юріївни: «Які основні міжнародні документи, що стосуються прав дити­ни, ви знаєте?»

        (Основні міжнародні документи, що стосуються прав дитини:

Декларація прав дитини, ухвалено в 1959 році; Конвенція ООН про права дитини, ухвалено в 1989 році; )

3.Питання для педагогів: Бліц-запитання від завідуючої ДНЗ Кобаска М.В.:

1.       - В якій казці йдеться про порушення права на особисту недо­торканість, життя та свободу? Доведіть, що казки підібрано правильно. («Колобок», «Котик і півник» тощо.)

2.       Які казкові герої могли поскаржитися, що порушено їх право на недоторканість житла? (Нуф-Нуф, Ніф-Ніф і Наф-Наф з казки Сергія Міхалкова «Троє поросят»; Зайчик з україн­ської народної казки «Зайчикова хатка» тощо.)

В яких казках йдеться про порушення права дитини на відпо­чинок? (Шарль Перро «Попелюшка», українська народна каз­ка «Дідова дочка й бабина дочка» тощо.)

4. Питання для  батьків: (Відео)

Запитання від  сільського голови Обавської с/р:«Який міжнародний правовий документ про захист прав та ін­тересів дітей було ухвалено першим?

(Декларація прав дитини.)

5. Питання для педагогів:

 (Демонструє)Запитання  від завідуючої сільським клубом Зубак Оксани Георгіївни. Відповідь у формі пантоміми.

Чорний ящик (учасник команди виходить  і стає навпроти своєї команди. Оксана Георгіївна з чорного ящика – витягає по черзі  картки зі знаками-символами, що відображають певні права дітей . Потім за допомогою пози, міміки, жестів та рухів тіла  капітан намага­ються показати  своїй команді право, відображене на картці, доти поки вони не відгадають. На підго­товку та роздуми відводиться 5 секунд)

МУЗИЧНА пауза.

Пісня Н.Май «Дитинсьво», виконує вчитель початкових класів Косинської ЗОШ І ступеня КОВБАСКА Натілія Михайлівна

6.Питання для  батьків: Бліц-запитання від завідуючої ДНЗ Кобаска М.В.:

Які права дітей порушуються:

  1. Батьки часто не пускають дівчинку до школи, залишаючи її доглядати маленького брата. (Право на освіту.)
  2. Мама примушує хлопчика весь час читати, вчити уроки, стверджуючи: «Ти вже дорослий, повинен вчитися, а не гра­тися». (Право на відпочинок.)

Дитині негайно потрібна операція, а лікар відмовляється її робити, тому що в родині немає коштів, щоб розрахуватися. (Право на медичну допомогу.)

7.Питання для педагогів:

(Відео)Запитання від директора Косинської ЗОШ І ступеня Шершун Тетяни Михайлівни : «Коли був прийнятий Закон України «Про дошкільну освіту»

( 11 липня 2001 року)

8. Питання для  батьків: Чорний ящик

. (Демонструє)Запитання  від завідуючої сільської бібліотеки Улиганець Наталії Михайлівни. Відповідь у формі пантоміми.

Питання для педагогів: (Із залу) Запитання від завідуючої Дубинської ЗОШ І ступеня Левицької Олена Іванівна : «Яка країна  першою запропонувала  розробити Конвенцію про права  дитини і в якому році?» ( Польща  - 1979 в Рік дитини)

Питання для  батьків:

( Відео)Запитання від директора Обавської ЗОШ І-ІІступенів Дзямки Михайла Михайловича: «Коли Конвенція про права дитини бу­ла ратифікована і набула чинності в Україні?»

(Конвенція про права дитини була ратифікована в Україні 27 лютого 1991 року, а

набула чинності — 27 вересня 1991 року.)

Вправа «Три важливих слова»

Кожній з команд пропонується зашифрувати в малюнках слова:

                                                 ЛЮБОВ  ТУРБОТА  ДОБРОБУТ

( 5 хвилин для виконання)

Капітан команди демонструє  протилежній команді по 1 малюнку. Протилежна команда  повинна відгадати  - яке слово зашифроване

( любов, турбота, добробут).

Ритуал прощання «Емоційний ланцюжок».

Учасники гри  передаючи іграшку, діляться враженнями та висловлюють свої побажання.

Слово надається:

Головному спеціалісту відділу освіти Мукачівської РДА - Зварич Віталії Юрівні

Заступнику начальника  відділу освіти Мукачівської РДА – Тулюк Ользі Іллівні

Голові творчої групи завідуючих ДНЗ району –Русин Ганні Іванівні

Прощальна пісня  

Н.Май  «Ми бажаємо вам добра» »- співають учасники гри.

Матеріал:

1.Слайд-шоу Обмін досвідом «Ведення документації».

2.Два листоки ( ламіновані- кольорові), з піставками для запису «Пропозиції, зауваження, побажання»+ 2 чорні ручки.

3.Кольорові листочки1/2 частина : 5 кольорів по 10 штук,10шт-ручок,

4. 5 карток – прав дитини розрізані на 2 половини.

5.Слайд-шоу – теоретична база

6.Слайди запитання для педагогів + відео питання+ чорний ящик+ 3 картки – прав дитини.

7. Слайди запитання для батьків + відео питання+ чорний ящик+ 3 картки – прав дитини.

8. Музична пауза: Фонограма на пісню Н.Май «Ми бажаєм Вам добра».

9. Міжнародні документи:

1         Декларація прав дитини (резолюція Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1959 p.);

1         Конвенція ООН про права дитини (резолюція Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 p.);

1         Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту й розвитку дітей (ухвалено на Всесвітній зустрічі на вищому рівні в інтересах дітей в ООН ЗО вересня 1990 р.)

10.Інформаційна таблиця «Права дитини в документах»