ОБРАЗОТВОРЧА  ДІЯЛЬНІСТЬ

         Оскільки заняття з зображувальної діяльності відіграють важливу роль у розвитку творчої особистості, то у  ДНЗ  проводиться велика робота, щоб викликати у дошкільнят захоплення , розвинути художні здібності, сформувати практичні вміння, завдяки яким втілюються в життя естетичні задуми. Вихователі допомагають дітям осягнути розмаїття форм і барв у довкіллі, відтворити сприйняте у своїй уяві і передавати враження на аркуші паперу, у ліплених виробах. Виконують роботи, використовуючи усталені способи зображувальної діяльності й нетрадиційні – так звану кляксографію, графіку, малювання пальцем по вологому папері, свічкою тощо.   Педагоги, враховуючи вікові особливості та індивідуальні здібності дітей, намагаються так організувати їхню роботу, щоб заняття не перетворювалось на механічне копіювання зразків, а розвивали уяву, фантазію, живили бажання вигадувати, щось нове, цікаве. Систематичне проведення гурткової роботи з зображувальної діяльності «Чарівні долоньки» дає змогу дітям опановувати потрібні навички, уміння, щоб відтворити образ у малюнку, ліпці, аплікації. І чим менші діти, тим частіше використовується ігрові ситуації, пісні, загадки, вірші, епізоди різних видів театру, що викликають позитивні емоції, інтерес до зображувального.

         ПОРАДИ БАТЬКАМ дітей 6 років з  ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО   розвитку

- ознайомлюйте дітей з різними видами мистецтва  шляхом споглядання картин в музеях образотворчого мистецтва, перегляду репродукцій в комп'ютерному режимі, журналах, книгах, відвідування різноманітних виставок;

-       вправляйте у визначенні жанру живопису : пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий, анімалістичний;

-       надавайте  можливість самостійно зображувати предмети, тварин, дерева, транспорт, людей, та інше,

-       підтримуйте бажання малювати, ліпити, аплікувати, конструювати, передавати свої враження в зображеннях;

-       виважено ставтесь до вибору  матеріалів зображення, спонукайте до основ рукоділля: вишивання, шиття, бісероплетіння;

-       заохочуйте творчість дитини, підтримуйте  її ініціативу;

-       надавайте дитині можливість слухати досконалі за формою, доступні для розуміння сольні та хорові твори;

-       підтримуйте бажання слухати музику, емоційно відгукуватися на неї, передавати свої враження;

-       виважено ставтесь до вибору дитиною музичних творів для прослуховування, пропонуйте її увазі не лише легку, ритмічну дорослу музику, а й класичну та дитячу;

-    вправляйте дошкільників  у визначенні жанру музичного твору, називанні      інструмента, на якому він виконується;

-  використовуйте музику в аудіо - та відеозаписах;

- організовуйте  перегляд доступних дітям за змістом оперних і балетних вистав,  відвідування концертів, музеїв;

- навчайте дитину розрізняти "музику природи" - співи птахів, звуки різних комах, шелест листя дерев та хвиль води тощо, порівнювати природну музику зі створеними людьми мелодіями, знаходити в них спільне  та відмінне;

- використовуйте високохудожню музику з яскравими образами, різними настроями, під яку дитина може по-різному відтворювати ходьбу, біг, стрибки, рухи танцю тощо;

-  розвивайте вокальні дані дошкільника, його музичні та акторські здібності; - вправляйте дитину в умінні співати дзвінко, легко, правильно інтонуючи мелодію;

- викликайте в дошкільника піднесене, радісне самопочуття від співу;

- навчайте сприйнятливості до емоційної реакції на музичний твір;

- залучайте дитину до спільних  співів;

- сприяйте виникненню бажання придумувати нескладні мелодії;

-  залучайте до театрально-ігрової діяльності;

- створіть театр вдома: розігруйте елементарні життєві ситуації з іграшками, інсценізуйте знайомі літературні твори, казки, оповідання, вірші;

- звертайте увагу дитини на осмислення змісту художніх творів, особливості характерів та поведінки різних персонажів;

- навчайте оволодівати засобами емоційної виразності, виражати почуття мімікою, жестами, інтонацією, словами; вправляйте в цьому;

- заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу, схвалюйте вдале виконання ролі;

- відвідуйте разом з дітьми театри (ляльковий, драматичний, юного глядача тощо).